Szaleństwa Weroniki

wtorek, 14 grudnia 2010

Marcepany

Mały świąteczny przerywnik. Coś co od lat robię sama w domu, bo po co przepłacać. Niezwykle proste a jakie smaczne. W sam raz dla wielbicieli łakoci. Domowy marcepan nie dość, że jest prosty to dużo bardziej aromatyczny, a o radości z lepienia nie wspomnę :P.
świąteczne wypieki - marcepany
Składniki:
  • szklanka wody
  • 1/2 kostki margaryny
  • 250 g mąki
  • 1/2 olejku migdałowego
  • 1 1/2 kg cukru pudru (3 opakowania)
  • kakao
Margarynę zagotować z wodą, dodać mąkę, wymieszać i wystudzić. Do zimnej masy dodać olejek, wymieszać i stopniowo dodawać cukier puder, ugniatać. Masa powinna być elastyczna jak plastelina. Formować z niej kulki i obtaczać w gorzkim kakao.

Taki jest przepis oryginalny. Ja  go trochę zmodyfikowałam, bo daje cały olejek migdałowy. Uwielbiam ten zapach. Polecam :D. Najwięcej radości sprawia lepienie kulek. Często robimy to rodzinnie, a zawsze znajdzie się ktoś kto mi pomoże :) i oczywiście skubnie trochę dla siebie. W tym roku pomagał mi mój chłopak i to nie tylko w lepieniu, ale też w ugniataniu ciasta :). W takie wieczory czuć magię tych świąt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz